NHG  

nieuwsbrief - november 2016

 
 
 
Hypotheek en betalingsproblemen: met wie neemt u contact op?
Het kan iedereen met een hypotheek overkomen, uw lening wordt door onverwachte omstandigheden lastig betaalbaar. Bijvoorbeeld omdat u werkloos raakt of gaat scheiden. In zo’n situatie heeft u vaak behoefte aan extra informatie of advies. In onze laatste nieuwsbrief vroegen wij onze lezers: met wie neemt u dan het eerst contact op? Lees hier de uitkomst.



Professioneel advies
De meerderheid van onze lezers, zou als eerste contact opnemen met de geldverstrekker (53%) of een financieel adviseur (25%). Uw hypotheekadviseur of geldverstrekker kan u helpen en samen met u kijken naar mogelijke oplossingen, waarmee een tijdelijk inkomensverlies kan worden opgevangen. Denk bijvoorbeeld aan een budgetcoach of een betalingsregeling.

Hulp van familie of vrienden
Zeventien procent van de lezers zou eerst bij een vriend of familielid aankloppen. Bij het vinden van een oplossing voor betalingsproblemen, kan de geldverstrekker een woningeigenaar soms vragen zelf een bijdrage te leveren. Bijvoorbeeld via een schenking vanuit de familie om de maandlasten terug te brengen naar een betaalbaar niveau.

Verkoop is niet altijd nodig
Slechts twee procent van de lezers kiest ervoor om meteen een makelaar in te schakelen. Voor deze lezers is ons advies: denkt u uw woning te moeten verkopen? Bespreek dit dan eerst met uw geldverstrekker, voordat u de woning daadwerkelijk te koop zet. Laat u goed informeren over de mogelijke financiële consequenties van de woningverkoop. Soms blijkt verkoop helemaal niet nodig en kunt u met hulp van uw adviseur, geldverstrekker én NHG uw woning behouden.
» Lees meer over woningbehoud met NHG
 
Delen
 
www.nhg.nl KvK: 41158179
Volg ons: Facebook   Linkedin
Copyright © 2024 Nationale Hypotheek Garantie